Informacje kontaktowe: czy jest to czynnik rankingowy Google?

Czy informacje kontaktowe – lub ich brak – wpływają na Twoje rankingi w wyszukiwarce Google? Zobacz, co mówią na ten temat eksperci. Zapewnienie klientom i potencjalnym klientom możliwości skontaktowania się z Tobą przez telefon lub e-mail to po prostu dobry biznes.

Umożliwia ludziom nawiązanie kontaktu i zadawanie pytań, zgłaszanie wszelkich wątpliwości, składanie zamówień i nie tylko. Mając to na uwadze, mogą istnieć uzasadnione powody, dla których osoba lub organizacja zdecyduje się nie publikować swoich danych kontaktowych. Pytanie brzmi, czy informacje kontaktowe – lub ich brak – wpływają na Twoje rankingi wyszukiwania Google?

Twierdzenie: Informacje kontaktowe to czynnik rankingowy Google

Istnieją dwie różne kwestie:

– Informacje kontaktowe w Twojej wizytówce Google Moja Firma (która zastąpiła Miejsca Google dla Firm i Strony Google+, dlatego poniżej zobaczysz odniesienie do wizytówek miejsc).

– Informacje kontaktowe w Twojej witrynie.

Dowody na dane kontaktowe jako czynnik rankingowy

Posiadanie informacji kontaktowych – w szczególności nazwy firmy, adresu i numeru telefonu – pojawiających się w różnych miejscach online jest znane jako cytat. Wiemy, że cytaty są lokalnym czynnikiem rankingowym w wyszukiwaniu i od ponad dekady (prawdopodobnie nawet przed uruchomieniem przez Google własnych stron Miejsc w 2009 r.). Piąty raport Davida Mihma z badania Local Search Ranking Factors, opublikowany w 2012 r. , przedstawia obraz konwencjonalnych poglądów na temat informacji kontaktowych jako lokalnego czynnika rankingowego w tamtym czasie.

Specjalista SEO Nyagoslav Zhekov (obecnie dyrektor ds. wyszukiwania lokalnego w WhiteSpark) cytuje następujące słowa o znaczeniu posiadania kodu lokalnego na wizytówce miejsca:

„Chociaż jest to raczej niewielki czynnik rankingowy, może znacząco wpłynąć na współczynnik „kliknij, aby połączyć” i ogólną konwersję, ponieważ ludzie szukający lokalnych firm wolą znaleźć dokładnie to”.

James Svoboda , partner w WebRanking i specjalista SEO, powiedział:

„Czynniki strony miejsca, takie jak tytuł firmy, kategorie, numer telefonu i adres, mają duże znaczenie dla ustanowienia dokładnego i zaufanego profilu, który będzie dobrze plasował się na lokalnym rynku dla powiązanych słów kluczowych”.

Sprawa staje się nieco trudniejsza, gdy próbujemy określić, czy umieszczenie informacji kontaktowych w Twojej witrynie jest czynnikiem rankingowym. Są na to dowody.

Jakość Raters Wytyczne Google (str 15) stwierdza, że:

„Rodzaje i ilość potrzebnych informacji kontaktowych zależą od rodzaju witryny. Informacje kontaktowe i informacje dotyczące obsługi klienta są niezwykle ważne w przypadku witryn internetowych obsługujących pieniądze, takich jak sklepy, banki, firmy obsługujące karty kredytowe itp. Użytkownicy potrzebują sposobu na zadawanie pytań lub uzyskanie pomocy w przypadku wystąpienia problemu.

 

To nie znaczy, że jest to część algorytmu. Są to wytyczne dla osób oceniających jakość, które nie mają możliwości wpływania na rankingi wyszukiwania. Ale mówi nam, że Google uważa informacje kontaktowe za ważną część doświadczenia wyszukiwania, szczególnie jeśli chodzi o strony internetowe Your Money Your Life (YMYL) . Strona 35 ponownie podkreśla znaczenie informacji kontaktowych w ocenie wiarygodności strony internetowej, gdy YMYL jest w grze:

„Ważne: w przypadku stron YMYL i innych stron, które wymagają wysokiego poziomu zaufania użytkowników, niezadowalająca ilość któregokolwiek z poniższych jest powodem przyznania stronie oceny niskiej jakości: informacje o obsłudze klienta, informacje kontaktowe , informacje o tym, kto jest odpowiedzialny dla strony internetowej lub informacji o autorze treści.”

I znowu na stronie 42:

„…oczekujemy od większości stron internetowych, kto (np. jaka osoba, firma, biznes, fundacja itp.) jest odpowiedzialny za stronę i kto stworzył MC, a także pewne dane kontaktowe, chyba że istnieje dobry powód do anonimowości”.

 

Dowody przeciwko informacjom kontaktowym jako czynnik rankingowy

Podczas spotkania w Google Webmaster Central w 2016 r. zapytano Johna Muellera: „Czy brak informacji kontaktowych w magazynie informacyjnym może spowodować pogorszenie pozycji w Google News lub fragmentu wiadomości Google w bezpłatnych wynikach wyszukiwania?

 

Mueller odpowiedział :

„Nie znam się na Google News, więc nie mogę tego komentować. Jeśli chodzi o zwykłe wyszukiwanie w sieci, nie sądzę, że patrzymy na takie rzeczy, jak informacje kontaktowe na stronie internetowej. Więc prawdopodobnie nie jest to coś, na czym skupilibyśmy się w rankingach wyszukiwarek internetowych”.

Dodał, że osobiście docenia, gdy witryna wyświetla informacje kontaktowe, ponieważ umożliwia to Google bezpośredni kontakt, jeśli zauważą poważny błąd witryny, taki jak zastosowanie noindex w całej witrynie.

Zauważył również, że szczególnie w przypadku witryn z wiadomościami brak możliwości skontaktowania się odwiedzających z firmą wydaje się być złym doświadczeniem użytkownika.

 

 

Informacje kontaktowe jako czynnik rankingowy: nasz werdykt

Google zdecydowanie wykorzystuje informacje kontaktowe w lokalnych wykazach (cytatach) jako lokalny czynnik rankingowy. I chociaż Mueller wyraził wątpliwości, czy dane kontaktowe na stronie internetowej były wykorzystywane w rankingach wyszukiwarek internetowych (organicznych), to było to w 2016 roku.

Tematy EAT i wyższe standardy YMYL były widoczne w wydaniu wytycznych Quality Raters z 2015 roku . Czytałem i pisałem o wcześniej ujawnionym wydaniu wytycznych w 2011 r. , a skupienie się na YMYL w wersji 2015 wydaje się udoskonaleniem skali ocen stron internetowych zastosowanej przez Google we wcześniejszej wersji. Poprosił oceniających o przypisanie „dokładnie jednej” z następujących ocen:

– Niezbędny.

– Użyteczne.

– Odpowiedni.

– Nieco istotne.

– Nie na temat lub bezużyteczne.

– Nie do oszacowania.

 

Wydaje się, że do 2015 r. podejście Google do jakości witryn internetowych dojrzało do tego stopnia, że ​​dostrzegło potrzebę oceny różnych typów witryn na różne sposoby. Danny Sullivan z Google zasugerował w 2018 r., że kluczem do poprawy ogólnych aktualizacji algorytmów podstawowych jest dobre wykorzystanie wytycznych Quality Raters. Z tych wszystkich powodów dowody wskazują na informacje kontaktowe w Twojej witrynie jako czynnik rankingu zapytań, które mogą potencjalnie wpłynąć na zdrowie lub środki utrzymania danej osoby.

Systemy rankingowe wyszukiwania Google składają się z wielu różnych algorytmów. Witryny, które publikują ważne, potencjalnie istotne informacje, są utrzymywane na wyższym poziomie, co obejmuje umożliwienie czytelnikom/klientom skontaktowania się z nimi.